Zakaj sta internet in pametni telefon dobra za naše zdravje?

“Vse odgovore nosimo v srcu,” je bil dostikrat slišan nasvet, ki pa se v letu 2021 vse bolj odmika od resničnosti. Dandanes vse odgovore dobesedno nosimo v naših dlaneh.

Ljudje dostopamo do interneta preko svojih pametnih telefonov, pri iskanju odgovorov pa nobeno vprašanje v iskalniku nima meja.

To velja tudi za zahtevna zdravstvena vprašanja in diagnostiko.

V zadnjih petih letih je že skoraj nemogoče efektivno spremljati porast uporabe mobilnih zdravstvenih aplikacij, saj se njihovo število hitro veča. Po podatkih Evidence and Impact on Human Health and the Healthcare System Institute Report je bilo v letu 2018 aktivnih več kot 318.000 mobilnih aplikacij, vsak dan pa je bilo v razvoju vsaj 200 novih. Domnevamo lahko, da se je to število ob nastopu pandemije še zelo povečalo.

Poznamo 2 tipa aplikacij

FDA (U.S. Food and Drug Administration) ločuje dva tipa aplikacij: wellness in zdravstvene aplikacije.

  • Zdravstvene aplikacije omogočajo pacientom sledenje simptomov, diagnosticiranje ali ponujanje rešitev.
  • Wellness aplikacije pa izboljšujejo kvaliteto in počutje vsakega posameznika.

In kakšne so prednosti zdravstvenih aplikacij?

V času pandemije vedno več ljudi posega po uporabi interneta za diagnosticiranje in posvet s strokovnjaki.

Mnogim zdravnikom pa informacije, ki jih spremlja pacient sam s pomočjo aplikacij, veliko pomenijo in mu pomagajo pri postavljanju natančnejših diagnoz. S tem pacienti, še posebej v času omejevanja dostopa do posvetov v živo, prihranijo čas, težave, tveganje možnosti okužb in denar.

Kaj pravzaprav iščejo ljudje na zdravstvenih spletnih straneh in aplikacijah?

1. Funkcionalnost: enostavna uporaba

Pacienti iščejo uporabno aplikacijo, ki jim omogoča hitro naročanje, menjavo termina ali odpoved zdravstvenega pregleda.

2. Dostopnost: jasne informacije za vse uporabnike

Spletne strani in morebitne aplikacije morajo vsem uporabnikom zagotavljati uporabne informacije. Pacienti ponavadi z uporabo aplikacij iščejo diagnostiko, vzroke in raziskujejo simptome. Pomembno pa je, da razvijalci spletnih mest ne zanemarjajo dostopnosti tudi za ljudi s posebnimi potrebami.

3. Dostop do profesionalnega posveta

Po podatkih AMJC (The American Journal of Managed Care) študije kažejo, da bi skoraj 75% zdravnikov na urgenci lahko oskrbo opravilo preko telefona ali videa. Mnogi obiski nujne medicinske pomoči so osnovni in ne potrebujejo obravnave v živo.

4. Skupnost

Mnogi pacienti, ki se soočajo predvsem s kroničnimi boleznimi, velikokrat iščejo svoje sotrpine – ljudi, ki se soočajo z enakimi težavami – in jim ponujajo nasvete, ki jim lahko olajšajo življenje.

Digitalizacija zdravstva ni pomagala le pacientom, temveč tudi zdravnikom. Po raziskavi, objavljeni v IT HealthNews, je odstotek mladih zdravnikov, ki si med svojo specializacijo želijo zapustiti študij in delo v medicini, bistveno upadel (s 25% na 9%). Digitalizacija in z njo bolj urejeni sistemi na spletnih straneh ter njihovih aplikacijah jim omogočajo lažjo organizacijo dela, več zasluženega spanca in posledično manj stresa, povezanega z delom.

 

----

Viri: The American Journal of Managed Care, August 2015, Volume 21, Issue 8

https://www.fda.gov

Evidence and Impact on Human Health and the Healthcare System Institute Report, November 2017 https://www.iqvia.com/insights/the-iqvia-institute/reports/the-growing-v...

Rise of digital health during pandemic energises commitment and expectations of younger doctors, Oktober 2020. Dostopno preko https://www.healthcareitnews.com/news/emea/rise-digital-health-during-pa...

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.