Spletno komuniciranje, naravnano mobilnemu uporabniku

Uporaba pametnih mobilnih telefonov je v zadnjih letih presegla vse napovedi. V preteklem letu je bilo mobilnih uporabnikov več kot 6,4 milijard (Statista, 2021), kar predstavlja 80% celotne svetovne populacije. Število mobilnih uporabnikov še vedno narašča in po napovedih naj bi mobilne telefone leta 2024 uporabljalo že 7 milijard uporabnikov.

Pomenljiv je tudi podatek o času, ki ga preživimo s pametnim telefonom v roki, saj v povprečju uporabljamo telefon 4-5 ur na dan. S tem pa smo že leta 2019 presegli čas, ki ga preživimo ob gledanju TV zaslonov.

Stopnja konverzije je na mobilnih napravah za 64% višja v primerjavi s povprečno stopnjo na namiznih računalnikih.

Zgornji podatki nas soočajo z neizogibnim dejstvom, da naši uporabniki precejšnji del svojega časa preživijo na pametnem telefonu.

Komuniciranje z uporabniki je postavljeno pred izziv

Z zavedanjem razsežnosti uporabe mobilnih telefonov med uporabniki bodo morala podjetja prilagoditi svoj pristop komuniciranja s ciljno skupino, če bodo želela ohraniti uporabnike in pridobiti nove. S tem še posebej apeliramo na mlajšo generacijo (Z), ki vse bolj pridobiva na kupni moči, hkrati pa ne smemo zapostaviti dejstva o vplivu, ki ga imajo na nakupne odločitve svoje in starejše generacije.

Če se osredotočimo na spletno komuniciranje z našimi uporabniki, bo eden od takšnih izzivov mobile-first pristop.

 

Kaj pomeni mobile-first pristop?

Ločimo med mobile-first spletno stranjo in responsive spletno stranjo. V Sloveniji opažamo predvsem responsive strani, kar pomeni, da se enaka količina informacij, ki je na desktop spletni strani, prilagodi prikazu na mobilni napravi.

Pri mobile-first pristopu pa gre za to, da se uporabniška izkušnja začne pripravljati za mobilnega uporabnika, saj ima le ta drugačne potrebe. Nato pa se glede na druge zaslone (tablica in desktop) funkcionalnosti dodajajo.

Kaj to pomeni v praksi?

Pri načrtovanju uporabniške izkušnje za mobilnega uporabnika je potrebno v prvo vrsto postaviti vsebino, saj je uporabnik prišel na stran s potrebo po določeni informaciji in ga »nepotrebni« grafični dodatki in video vsebine ne zanimajo. Na desktop verziji pa so takšne vsebine še vedno zelo dobrodošle.

Za lažjo predstavimo si poskusimo predstavljati, da želimo pohištvo, ki ga imamo v velikih hiši, strpati v garsonjero. V hiši je velika kuhinja odlična izbira, v garsonjeri pa bo le ta povsem neuporabna.

 

Ključni dejavniki na katere moramo biti pozorni:

1. Navigacija. Uporabnik na telefonu navigira s prsti, kar pomeni, da mu je zgornji del ekrana (rdeče območje) težje dosegljiv in bo za to porabil več energije. Zato je pomembno, da postavimo ključne akcijske elemente kot so iskalnik, meni, CTA gumbi, košarica v zeleno območje, saj je dostop do tega veliko enostavnejši. Nihče si ne želi, da uporabnik ne more dostopati do košarice ali zaključiti nakupa.


Shema: prikaz območij dostopnosti na telefonu s prstom

2. Manj je več. Pri mobile first spletnih straneh se izogibamo kompleksnim grafikam in velikim fotografijam iz dveh razlogov: upočasnjujejo delovanje strani in zasedajo prostor na zaslonu, ki je zelo omejen. Za eno sekundo daljše nalaganje strani, povzroči v povprečju 7 % izgubo konverzije.

Zato se je pri načrtovanju in oblikovanju potrebno vprašati, ali ima čudovita slika zadostno dodano vrednost na račun izgube konverzij.

3. Kjer je le mogoče, uporabljamo funkcionalnosti, ki jih omogočajo pametni telefoni in uporabnikom olajšajo akcije. Takšen primer je npr. uporaba kamere za skeniranje kartice pri plačevanju.

Primer navigacijske strukture za različne uporabnike: 1) mobile first, 2) tablica, 3) desktop


Vir slike: www.worldwildlife.org

Komuniciranje usmerjeno k uporabniku

V ospredje spletnega komuniciranja v 2022 postavljamo zagotavljanje prijetne uporabniške izkušnje. Mobilna različica spletne strani bo skoraj zagotovo v prihodnosti postala vaš prvi stik z uporabniki, saj dandanes večina uporabnikov nosi telefon v žepu. Izkušnja z mobilnimi napravami je tako neprekinjena.

Pri ustvarjanju mobilne uporabniške izkušnje se ne smemo zgolj zadovoljiti s tem, da izpolnimo osnovne parametre, temveč dejansko odgovoriti na uporabnikovo namero, ko obišče stran.

Uporaba takšnega pristopa ne bo olajšala življenje samo vaših uporabnikov, temveč tudi vaše, saj smo na koncu dneva vsi uporabniki.  

Zadnje na blogu!

Preberite, o čem pišemo

Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.