
Še nedavno nazaj smo destinacije, ki jih želimo obiskati, mamljive podobe zvrhanih krožnikov hrane in željene poročne obleke izrezovali iz časopisov ter revij, in jih z risalnimi žebljički pripenjali na table iz plute. Kot na marsikaterem drugem področju našega življenja, nam je tudi tukaj tehnologija priskočila na pomoč in spoznali smo, eni prej, drugi kasneje, Pinterest.
Pinterest je omrežje, sestavljeno iz virtualnih tabel, kamor lahko pripenjamo slike in videe s katerih koli spletnih strani, ali pa jih naložimo s svojega računalnika. Omogoča nam, da si po svoje organiziramo vse najlepše, najzanimivejše, najprivlačnejše, najbolj odbite ali pa najbolj smešne stvari, ki jih najdemo na spletu ali jih ustvarimo sami. Tako lahko z njegovo pomočjo na enem kupu zberemo vse najljubše recepte, naslovnice revij, infografike, modne dodatke, avtomobile ali kaj tretjega. Možnosti je neskončno, zato ni nič čudnega, če pri brskanju čas kar leti mimo nas.
Prvi korak je seveda registracija – zaenkrat se lahko registrirate le, če vas povabi nekdo, ki Pinterest že uporablja, lahko pa vpišete svoj mail in za povabilo zaprosite kar sami. Ko boste po dnevu ali dveh dobili elektronsko sporočilo z aktivacijsko povezavo, ste pripravljeni na registracijo. Sama uporaba je zelo preprosta. Pinterest vam že ob registraciji, glede na željena področja, ki jih obkljukate, ponudi nekaj predlogov ljudi, ki jim lahko sledite in s tem se celotna zgodba praktično začne. Brskati začnete po slikah in videih, pri čemer označite tiste, ki so vam všeč, jih komentirate ali pa pripnete na svoje table, ki jih ustvarite, poimenujete po svojem okusu in umestite v eno izmed dvaintridesetih kategorij. Na svoje table lahko pripenjate tudi slike ali videe z drugih spletnih strani, in sicer s pomočjo gumba 'Pin it', ki si ga lahko namestite v brskalnik Chrome, če lastnik spletne strani tovrstnega gumba ni namestil že sam ali preko direktne povezave do slike ali videa. Vsaka slika lahko vsebuje tudi URL, tako da vas, s klikom nanjo, odpelje na prvotno stran, kjer se nahaja. Kot že rečeno, vi lahko sledite drugim (uporabnikom ali le posameznim tablam) in drugi lahko sledijo vam, sledene slike in videi pa se vam prikazujejo na vstopni strani. Posamezne 'pine' pa lahko delite tudi na Facebooku in Twittru, kar omogoča dobro prepletanje družbenih omrežij. Pinterest je na voljo tudi v obliki mobilne aplikacije, a zaenkrat le za Applove uporabnike.
Pinterest je bil predstavljen marca 2010 in od takrat dalje število uporabnikov strmo raste, čeprav se rast v zadnjem času umirja. Letos februarja je imel že dobrih 16 milijonov uporabnikov. Po zadnjih podatkih ga uporablja 72 odstotkov žensk in 28 odstotkov moških. Starostno pa je kar preko 80 odstotkov vseh uporabnikov starih med 25 in 54 let. Glede na pretežno ženske uporabnice tako ni presenetljivo, da je največ zanimanja za kategorije s področja mode in oblikovanja. Sledijo jim zanimanja s področja glasbe, spominkov in vinskega turizma. Med prvimi desetimi zanimanji pa so tudi odnosi z javnostmi, marketing in grafično oblikovanje. Pinterest dnevno obišče okoli 4 milijone unikatnih obiskovalcev, ki se na strani v povprečju zadržijo dobrih 14 minut. Zanimivo je tudi dejsto, da je možnost, da porabnik, ki je prišel na vašo spletno stran prek Pinteresta, dejansko opravi nakup, kar za 10 odstotkov večja v primerjavi z ostalimi družbenimi omrežji (Vir: TAMBA, april 2012).
Profil na Pinterestu si lahko ustvari kdorkoli, tudi podjetja, a mora vsak najti svojo strategijo, kako doseči uporabnike. Glede na to, da je večina uporabnikov ženskega spola, so podjetja z izdelki in storitvami za tovrstno ciljno skupino v prednosti. Pinterest sam po sebi ni, oz. bolje rečeno, ne sme biti prodajno usmerjeno omrežje – čeprav lahko slikam dodamo tudi ceno, se je izkazalo, da so objave s ceno s strani podjetij, manj deljene naprej, kot tiste, ki cene nimajo. Porabnikom se moramo približati na osebni ravni in ne samo skozi promocijo naših izdelkov ali storitev, seveda pa lahko to dvoje spretno združimo.
Pinterest lahko uporabite tudi v raziskovalne namene. Spremljajte uporabnike in opazujte, kaj jim je všeč, česa ne marajo in o čem se pogovarjajo. Seveda pa podatke smiselno uporabite – če vaši zaposleni ves čas objavljajo fotografije destinacij, ki bi jih radi obiskali, vi pa jih že dolgo časa niste poslali na dopust, razmislite v tej smeri. In če ste svojim devetstotim sledilcem objavili testno fotografijo novega produkta, ki ni nikomur všeč ali je ni delil naprej, je tudi to znak, da nekaj ni v redu.
Pri vsaki objavi je, ne glede na to ali objavljate kot posameznik ali kot podjetje, pomembno, da upoštevate naslednje: fotografije morajo lepo izgledati – ni potrebno, da so profesionalno posnete v foto studiu, morajo pa biti privlačne že na prvi pogled, drugače je možnosti, da bo objava deljena naprej, malo. Uporabljajte ključne besede, ki uporabniku dajo vedeti zakaj ste nekaj objavili, saj si lahko vsak določeno stvar drugače razlaga po svoje. Zaželjena je tudi uporaba humorja – vsak se rad nasmeji in to je zagotovo ključ do večje interakcije z vašimi (potencialnimi) sledilci.
Kot že rečeno, je Pinterest primeren tudi za poslovne uporabnike. In kako se znajdejo?
Prva organizirana marketinška akcija s pomočjo Pinteresta, je bila izvedena s strani podjetja Kotex. Identificirali so petdeset žensk, ki so bile na Pinterestu najbolj aktivne in pozorno spremljali, kaj jim je všeč. Nato so vsaki izmed njih poslali darilo po njihovem okusu. In 'izkupiček'? 2000 interakcij in 695,000 vtisov - uporabnice so namreč svoje navdušenje (v sliki in besedi) o darilih in podjetju delile med svoje prijatelje na Facebooku, Twitterju in Instagramu.
Marca se je temu, hitro rastočemu omrežju, pridružil tudi Barack Obama, ki se letos ponovno poteguje za mesto ameriškega predsednika. Na njegovem profilu lahko med drugim vidimo fotografijo, kako z vodno pištolo teče okoli bazena, najdemo družinske recepte in fotografije ter videe o njegovi letošnji kampanji. Tako nas popelje skozi svojo predsedniško in zasebno plat.
S pomočjo Pinteresta lahko, zelo aktivno, vključite tudi svoje zaposlene. Marketinška agencija Red Door Interactive se bo oktrobra 2012 selila v nove prostore, zato so na Pinterestu ustvarili tablo, kamor lahko zaposleni pripenjajo svoje želje o podobi nove pisarne. Tako so dobili veliko novih idej – od arhitekture, notranje opreme in željenih knjig, tovrstno soustvarjanje in vključevanje zaposlenih pa vsekakor prispeva k pozitivni delovni klimi.
Nekaj ostalih podjetij, ki jih najdemo na tem hitro rastočem omrežju so npr. Lindt Chocolate, CBS New York, Etsy, Coca-Cola, Gap, Ted News itd., najdemo pa tudi nekaj slavnih osebnosti kot so Martha Stewart, Alanis Morissette in The Backstreet Boys.
Na Pinterestu najdemo tudi kar nekaj slovenskih podjetij, kot so Elle, Playboy in mimovrste=), pridružila pa se mu je tudi angencija ENKI. V ENKI-ju smo se za pripenjanje odločili za to, ker ga želimo uporabiti kot inspiracijo – tako zaposlenim, kot vsem, ki nas bodo spremljali. Ustvarjamo projekte, beremo članke in knjige, nastopamo v različnih vlogah, potujemo, ter poznamo sto in en trik v programih, ki jih mogoče kdo še ne. Smo mnenja, da ste lahko, ne glede na to, kaj počnete, navdih vsem ostalim. Ne samo skozi projekte, ampak tudi skozi čisto vsakdanje stvari, se izraža vaša osebnost in osebnost blagovne znamke, ki jo ustvarjate. To pa je tisto, kar privlači in to je tisto, zaradi česar ljudje ure in ure preživijo ob brskanju po zanimivih virtualnih tablah.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
V novi izdaji Marketing Magazina je Nika Serdoner zbrala glavna sporočila prve mednarodne konference WFVConf 2022, kjer smo v sklopu predstavitev inovacij govorili o vplivu VR tehnologije na ustvarjanje edinstvene uporabniške izkušnje....
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.