
Slovenci še vedno pogosteje plačujemo z denarjem kot s plačilnimi karticami. Razmerje je nekje 80 % : 20 %. Res pa je, da gre skozi kartične transakcije skoraj 40 % vseh sredstev.
Elon Musk bi bil ponosen: njegova vizija namreč je, da bi postali popolnoma brezgotovinska družba. Kar ima logično osnovo. Footprinte. Zajem vseh možnih podatkov, ki naj bi nam kasneje olajšali odločitve pri nakupu.
Vendar se (zaenkrat) vse transakcije ne začnejo ali končajo na spletu. PWC-jeve zadnje raziskave celo kažejo, da generacija Z raje zaključi svoj nakup v fizični trgovini.
Potrošniki so danes informirani bolje kot sami prodajalci na mestu. Poleg WOM so pregledali bloge, vloge, primerjalna mesta, recenzije … In tako niso več navadni kupci, ampak zelo informirani polstrokovnjaki. Ker pa so ob koncu dneva še vedno samo ljudje, se želijo izdelka tudi dotakniti, zato je ključni izziv spletnih trgovin še vedno fizični dotik izdelka skupaj s verodostojnim nastopom prodajalca.
Fizične trgovine bodo še vedno tiste, ki bodo (zaenkrat) prodale največ. Intenzivneje pa se bodo ukvarjale z analiziranjem korakov potrošnika − od prvega stika s produktom na spletu do blagajne v fizični trgovini.
Najbolj napredne bodo uporabljale sisteme, podobne plačilnim napravam. Uporabniki / kupci bodo s svoje naprave povezali s trgovinskim sistemom zato, da jih bo le-ta čim prej prepoznal in k njim napotil svetovalca, ki bo nakup /potrebo, že prej izraženo na spletu, zaključil. Tako bo v zadnjem koraku še vedno prednjačil človeški faktor, vsaj dokler tega ne bo obvladal/-a AI.
Zaradi zajemanja podatkov ne bo prodaja za posameznika vsiljiva, ampak vedno bolj osebna in zato uspešnejša.
Kampanje se bodo začele osredotočati na »data driven politic« in pričele zelo natančno oskrbovati želene ciljne skupine. Danes to počne machine learning, v zlatih časih oglaševanja pa so to počeli res dobri researcherji.
Prvi steber: Dobro jutro
Glede na jasen dokaz ROI se bodo morali tudi odgovorni z manjšimi digitalnimi apetiti ali pa s strahom pred njimi nehati boriti z napredkom in zajahati digitalni val, ki vodi do preobrazbe.
Drugi steber: Zastareli sistemi in procesi
Številna podjetja še vedno ne razumejo celotnega digitalnega procesa − tako znotraj služb kot v odnosu do kupca. Zato bodo morali po hitrem postopku sistematično urediti vse podatkovne kanale in baze. Samo tako bodo uredila izkustveno digitalno pot tako v podjetju kot v razmerju do kupca.
Tretji steber: Pomanjkanje znanja
Prav tako bodo morala podjetja spodbuditi vlaganja v programe digitalnega znanja, osredotočenega na človeški faktor, ter posameznikom in oddelkom omogočiti kakovostna izobraževanja in s tem rast.
Četrti steber: Data-tech intolerantnost
Če iz svojih življenj izključimo strah, se nam prične odpirati povsem nov svet. Digitalni sistem Big data prodira v vse pore naših življenj, vendar temu rečemo napredek in ta je neizogiben. Zato sprejmimo spremembe, saj so namenjene izboljšanju našega življenja.
Proces povezovanja off-line date z digitalnimi atributi (piškotki, IP, ID naprav …), kajti končno smo vsi ponotranjili, da kupec na spletu živi izven njega povsem drugačno življenje.
V prvem četrtletju 2018 se bo povprečen posameznik dnevno povezal z osmimi napravami.
Samo digitalno ozaveščena družba bo razumela, da imajo ljudje z napredkom možnost širše in boljše izbire, če bodo le pripravljeni sodelovati z blagovnimi znamkami, ki jim bodo zagotovile zanje koristno, pravočasno in primerno znanje.
Vse je del digitalne prihodnosti, ki je že postala digitalna realnost in omogoča, da postajajo ljudje in procesi vse bolj usklajeni. Vse pa vodi v harmoničen nakupni proces, ki se odvija simultano z načinom življenja in navad.
In kot opomnik: zunaj je sonce in v gozdu svež zrak.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
V novi izdaji Marketing Magazina je Nika Serdoner zbrala glavna sporočila prve mednarodne konference WFVConf 2022, kjer smo v sklopu predstavitev inovacij govorili o vplivu VR tehnologije na ustvarjanje edinstvene uporabniške izkušnje....
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.