
Za leto 2017 so ocenili, da naj bi imelo vsaj 30 milijonov gospodinjstev naprave z glasovnim upravljanjem. Tehnologija obstaja (npr. Siri, Google Home) in pripravljeni smo jo kupiti, a na žalost se veliko teh naprav ne zlije v naše vsakdanje življenje tako, kot bi se lahko. V prihodnjih letih bo ključno, da naredimo te naprave čim bolj prijazne uporabnikom.
Vzpon glasovnega upravljanja predstavlja tudi korak k dizajnu brez zaslonov, kar bistveno zmanjša število fizičnih stičišč med uporabnikom in napravo. Slednje omogoča UX dizajnerjem ogromno prostora za eksperimentiranje in inovacijo, vendar tudi precej izzivov. Vprašanje v letu 2018 bo, kako te naprave narediti čim bolj mainstream.
Drug fenomen množnične adaptacije ljudi je virtualna resničnost. Zametki VR-a na spletu so že opazni, vendar je ta še vedno bolj novost kot norma. Stvari se bodo hitro spremenile, saj so ocenili, da naj bi bil globalni VR trg do leta 2022 vreden dobrih 26 milijard dolarjev v primerjavi z letom 2016, ko je bila ta številka 2 milijardi dolarjev. Vedno več virtualne resničnosti bo zdrsnilo v naše vsakdanje življenje. Uporabniška izkušnja, ki jo bo prinesla ta tehnologija, bo spremenila vse − od zabavne industrije do medicinskega sektorja. VR več ne bo le futuristično čudo, ampak bo postala samoumevna stvar.
A tudi tukaj je velika naloga UX oblikovalcev, da to tehnologijo spravijo na ta nivo. V 2018 se bodo morali dizajnerji naučiti in obvladati umetnost ustvarjanja bolj prepričljive uporabniške izkušnje, tako da bodo zgradili bolj realistične VR svetove, uporabniku bolj prijazna VR očala. Oblikovalce čakajo novi vzorci in tehnike, predvsem pa se bodo morali znati temu hitro prilagoditi.
Dobra novica za UX oblikovalce je, da je uporabniška izkušnja končno pridobila prepoznavnost, ki si jo zasluži. Vse prepogost problem UX-a je pomanjkanje razumevanja v podjetjih. Oblikovalci želijo ustvariti kar se da dobro izkušnjo za uporabnike, a ne morejo vedno prepričati vodstva podjetij, kako pomembna je.
V realnosti je seveda UX ključen. V zadnjih 10 letih so podjetja, ki jih žene dizajn na borznem trgu, presegla vrednost za 228 odstokov. Vedno več brandov jim pri tem sledi. Opazen premik letošnjega leta je, da UX ni več zgolj tema, namenjena spletnim oblikovalcem, ampak postaja sprejeta kot ena najbolj ključnih elementov blagovnih znamk in kot taka prioriteta podjetja kot celote.
Vir foto: Pexels
Za radovedne.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.