
Prvi Content Management System (v nadaljevanju CMS), ki sem ga uporabljal, je bil WordPress, po mnenju mnogih najenostavnejši, precej zmogljiv in najbolj razširjen. Z njim naj bi se dalo narediti marsikaj, kar vidimo na spletu. Uporabil sem ga za nekaj projektov na faksu, pri tem pa me je pustil ravnodušnega. Nisem prepričan, ali je bilo to zaradi tega, ker sem zaradi takšnega poveličevanja pričakoval preveč, ali pa zato, ker so moje ideje o manipuliranju z vsebino segale dlje, kot je domet WordPressa.
Pred približno enim letom sem se srečal s platformo Drupal. CMS-ju, ki to ni – mnogi ga označujejo s CMF (Content Management Framework), saj ni le sistem za vnos in upravljanje vsebine, ki ga lahko usposobi in uporablja vsak laik, temveč je pravi “stroj”, s pomočjo katerega zgradimo ogrodje, preko katerega nato manipuliramo z vsebino, ki jo mi (razvijalci) ali pa končni uporabnik (urednik spletnega mesta) vnašamo preko uredniškega vmesnika. Način vnosa vsebine lahko prav tako v precejšnji meri prilagodimo tako, da deluje intuitivno in pregledno.
Dodatne možnosti Drupala pa odkrijemo z raziskovanjem obsežne dokumentacije, ki nam razkriva možnosti prilagajanja praktično vsega. Zato pri Drupalu tudi ni nič čudnega, če za vsako spletno mesto izdelamo svoj modul, ki vsebuje prilagoditve, ki so specifične zahtevam določenega spletnega mesta.
Če se vrnem k svojim prvim srečanjem z Drupalom … bilo je približno tako, kot če v trgovini kupiš modelček za sestavljanje – ko ga prineseš domov, je vsak delček zase, vse te delčke pa je potrebno spraviti v neko smiselno celoto. Recimo, da je jedro Drupala neka osnova modelčka – trup letala, karoserija avtomobila, … Moduli in posamezne komponente, ki jih nameščamo in programiramo, pa drobci, ki osnovo dopolnjujejo in jo v končni obliki tudi osmislijo. Za razliko od nekaterih podobnih sistemov, ki jih, če karikiram, lahko “kupimo” že izdelane, je potrebno v izdelavo spletnega mesta v Drupalu vložiti kar nekaj časa in kreativnosti, saj želimo izstopati, ne pa biti generični.
Sedaj, že več kot leto dni po prvem srečanju z Drupalom, pa je rokovanje precej lažje. Učenje in razumevanje ima svoje vzpone in padce – tako kot povsod, le da so nihanja tu morda malce večja. Ko razvijalec osvoji nek nivo, hitro ugotovi, da so zmožnosti same platforme veliko večje in začne se novo odkrivanje in osvajanje znanj. Tu v veliko pomoč priskoči prav obsežna dokumentacija, kjer je vse lepo in pregledno dokumentirano, ter predvsem ogromno število uporabnikov, ki je voljnih pomagati in se tudi sami srečujejo z določenimi vprašanji.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
V novi izdaji Marketing Magazina je Nika Serdoner zbrala glavna sporočila prve mednarodne konference WFVConf 2022, kjer smo v sklopu predstavitev inovacij govorili o vplivu VR tehnologije na ustvarjanje edinstvene uporabniške izkušnje....
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.