
Register.si je v zadnjih nekaj letih dognal, da podpora slovenski domeni .si drastično pada, da ni dovolj prepoznavna, uporabniki pa do nje niti nimajo nekega posebnega odnosa. V agenciji ENKI smo si postavili izjemen izziv in izdelali strateško zasnovano komunikacijsko strategijo, ki je nagovarjala kar tri različne ciljne skupine. Najprej smo poiskali ključne atribute, ki domeno .si ločijo od ostalih, med katerimi so najbolj izstopali naslednji:
a) domena je slovenskega porekla, torej povsem domača,
b) omogoča ustvarjanje atraktivnih besednih zvez in pomenov,
c) je varna, stabilna in sodobna.
Pa nam je uspelo? Rezultati potrjujejo, da smo pričakovanja celo presegli.
Ustvarili smo dva spletna oglasa, ki -po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije- obravnavata dve najbolj priljubljeni slovenski temi, in sicer poroka ter ples. Ne, nismo sodelovali z več sto strokovnjaki, za pripravo oglasa nismo uporabili najbolj napredne tehnologije in najlepših igralcev. Držali smo se svojih pravil, temeljno idejo smo si drznili začiniti s karseda visokim odmerkom kreativnosti, in dosledno vztrajali do konca. Ustvarili smo nov jezik -sisijščino- ki je, na podlagi enostavne kinematografije, učinkovito komunicirala tudi s televizijskimi gledalci in uporabniki spleta, s tem pa pripomogla, da se je povečal obisk spletnega mesta Imej.si, ki ga moramo na tej točki razumeti kot ključen generator vseh tistih, ki se ukvarjajo z zakupom in prodajo domen. V naslednjem valu smo Slovenijo oblekli v vijolične svetlobne plakate oziroma city lighte, ki so nagovarjali z besedo »bodisi« in s sloganom "si pomeni veliko, če je za piko."
Sledila je gverila, pri kateri smo po večjih slovenskih mestih razporedili različne predmete v barvi logotipa Imej.si. Mimoidoči so pobrali popolnoma vse razstavljene predmete, kar pomeni, da smo dosegli 100 % uspešnost, obenem pa so se aktivno vračali tudi na spletno stran, kjer so bili informirani o vseh podrobnostih kampanje. Omenjene aktivnosti so smiselno dopolnili še oglasi v spletnih medijih, ki so bili prav tako prilagojeni pripadajočim ciljnim skupinam. Njihova temeljna sestavina so bile krepko označene končnice »si«, ki so uporabnike vodile na spletno mesto Imej.si.
Visoko rast obiska spletne strani Imej. si smo beležili že od pričetka kampanje. Rezultati analize, vezane na poznavanje in percepcijo domen (Mediana d.o.o. in Direct Media Komunikacije d.o.o.), pa kažejo, da je v obdobju od leta 2014 do 2017 do pomembnega preobrata prišlo tudi na nekaterih drugih področjih. Če je bila leta 2014 domena .com po priklicu močnejša, kot domena .si (52 % : 40 %), pa je danes, tri leta kasneje, situacija drugačna. Priklic domene .si, se je namreč povečal za 18 %, priklic domene .com pa zmanjšal za 14 %.
Očitno se je spremenilo tudi kritično vrednotenje domene. si, ki jo danes vedno več uporabnikov povezuje prav z lokalnim prostorom. Po mnenju respondentov je domena .si v letu 2017 najbolj primerna za večino dejavnosti znotraj domačega prostora -manj primerna je samo za tuje podjetje, ki posluje v Sloveniji- saj jo kar 80, 5 % ocenjuje kot »zelo primerno«. Zanimiv pa je tudi podatek, da so vsi tisti, ki so raje izbrali drugo domeno, navedli identičen razlog. Zdelo se jim je, »da so druge domene bolj globalne«.
Zelo pomembna sprememba je nastala tudi na področju oblikovanja imen domen. V primerjavi z letom 2014, je danes moč zaznati bistveno večji delež tistih imen, ki vsebujejo blagovno znamko podjetja. Delež se je povečal za kar 24 odstotnih točk oz. za več kot 50 % . Po drugi strani, pa ocena primernosti domene .com kaže na to, da v slovenskem prostoru izgublja na svojem pomenu. Delež primernih ocen se je namreč znižal za 10 odstotnih točk. Prav tako pa se je znižal tudi delež ocen, ki domeno .com ocenjujejo kot zelo primerna za domače podjetje, in sicer iz 39 na 32 odstotkov.
Raziskava je potrdila, da je strateško usmerjeno oglaševanje zelo dobro nagovorilo ciljno publiko in na spletno stran pripeljalo prav tiste, ki jim je ta tematika zanimiva. Na podlagi rezultatov lahko z gotovostjo trdimo, da se je domena .si uspela v slovenskem spletnem prostoru zasidrati dovolj globoko, da bo še naprej prva izbira pri registraciji spletnih mest, povezanih z lokalnimi dejavnostmi. Prav pridih resničnosti, pogum in entuziazem, s katerimi smo se lotevali celotnega projekta, so se ponovno izkazali kot osrednji korak na poti do uspeha.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
V novi izdaji Marketing Magazina je Nika Serdoner zbrala glavna sporočila prve mednarodne konference WFVConf 2022, kjer smo v sklopu predstavitev inovacij govorili o vplivu VR tehnologije na ustvarjanje edinstvene uporabniške izkušnje....
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.