
Pokemon GO je v nekaj dneh postal najbolj popularna mobilna igra v Ameriki, oziroma, najbolj popularen prodajani app v iOS trgovinici v nekaj dneh. Poleg tega, da so si ljudje app pretakali kot nori, so na sami igri zapravili »zilijone«. Pokemon GO trenutno generira več prihodka kot katerikoli iPhone app v Ameriki. Do predvčerajšnjim si ga je naložilo več kot 7,5 mio ljudi.
Če bo šlo tako naprej, je Pokemon GO na najboljši poti, da bo imel dnevno več uporabnikov kot Twitter. In sploh še ni launchan izven ZDA (pravijo pri Forbes-u).
Malce prerano je, da bi imeli popolni insight uporabnikov, na podlagi researcha ustvarjalcev igre pa je en velik hook ena običajna nostalgija.
Pri Nianticu so že leta 2012 launchali poteto – potato app, ki so ga poimenovali Ingress, najprej na Androidu in dve leti kasneje še na iOS –u. App je sicer služil 12 mio uporabnikom, a ni bil niti slučajno deležen tolikšnega buzza. Tudi ta igra je slonela na AR vendar je bila zgodba precej drugačna. In hopla Niantic je dojel, da je AR »the thing« si sposodil celotno platformo Ingressa in mu dodal eno mini začimbico. Brand Pokemon.
Mimogrede: CEO GOPO-ja je takoj postal milijarder. Kar pa je kaplja v morje za Nintendo – lastnika Pokemona, ki je do danes zaradi GOPO-ja »pridelal« že 11 milijard.
In tukaj pride tisti »aha« moment, ko veš, da se je skupina developerjev prekleto namučila v prejšnjih letih in skozi izkušnje, verjetno kakšno popoldne ob jointu ali vinu ugotovila, da igri nekaj manjka. In potem je seveda »John« pljunil predse in z rdečimi očmi odmomljal »kaj pa, če damo notri Pokemona« … No ni nujno, da je bilo tako …. Ampak verjetno tam nekje.
Če malo prebrskamo pa Niantic tudi diši po tem, da je malo Googlov, kar lepo pojasni knowledge geo lokacij.
Pokemon GO je launchal na obeh platformah naenkrat. To pa je huge. In seveda malo UX-a za fruštek – sam proces logina je tak, da se v app višeš z Googlovim računom. In to je to.
PGO je tako enostavna igra, da praktično ne potrebuje dodatnih pojasnil. Zelo dobro ve, kdaj je čas, da te prične zasuvati s prvimi nagradami in ti podaljševati užitek. Največji izmed vseh pa je igra vlog. V nekaj minutah ulovite svojega prvega Pokemona in še predno se dodobra zaveste, z vašega Eurocarda že letijo pesosi.
Ob denarju pa še vaš čas, saj je Pokemon za tem ali onim vogalom. Ko boste hodili po cesti, se vam lahko zgodi, da boste srečevali sebi podobne »odvisnike«, ki bodo skakljali po ulicah in lovili Pokemona na najbolj čudnih mestih. Zelo pametna poteza proizvajalcev je seveda strategija WOM, ki te prisili, da print-screenaš ulov in ga deliš na medmrežjih. PGO tudi nima lestvic in tukaj se morda zgodi eden najlepših trenutkov, ki poveže AR, digital in analogijo … po cesti namreč srečuješ sebi enake in tukaj - zunaj analogija prevzame svojo vlogo, pričneš se pogovarjati z neznanci.
Poleg tega ti omogoča, da na zemljevidu vidiš žarišča skupine ljudi, ki se jim seveda lahko pridružiš. Jih spoznaš. Se spoprijateljiš. Če to ni feature, potem ne rečem nič. Prednost pred ostalimi igrami, ki ti ves čas težijo s povabilom prijateljev za to ali ono ugodnost, je torej velika. No pressure in real life experience.
Zakaj je PGO tako popularen in kako vpliva na ljudi? Raziskave se bodo med državami razlikovale, dejstvo pa je, da PGO igraš zunaj in seveda pristopaš k popolnim neznancem, ki počnejo enako. Kar za introvertirance in anksiozne ljudi, ki imajo težave z vzpostavljanjem stikov, pomeni velik korak naprej. Seveda ugibamo, pa vendar lahko nekaj takega sledi glede na to, da je to nekakšen instanten feed back, ki ga nudi twitter ipd. Prekrivanje AR z realnostjo je torej tisto, na kar so ljudje v tem trenutku zataknjeni.
PGO ima verjetno blazen potencial, saj mu je uspelo AR narediti popularno, oziroma jo izrabiti na najboljši možen način. Verjetno bodo v bližnji prihodnosti brendi poskušali enako. Predvsem zato, ker je AR s Pokemonom dobila nek smisel. Pravilno izrabo, uporabo. Na AR, na smiselnost enostavnosti in razumevanju, da uspeh ne pride čez noč.
Vir Pokemon fotografije je tukaj.
Vir fotografije aplikacije je tukaj.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
V novi izdaji Marketing Magazina je Nika Serdoner zbrala glavna sporočila prve mednarodne konference WFVConf 2022, kjer smo v sklopu predstavitev inovacij govorili o vplivu VR tehnologije na ustvarjanje edinstvene uporabniške izkušnje....
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.