
Vsak dan se ne glede na okolje ali delo, ki ga opravljamo, soočamo s predmeti, pripomočki in orodji, ki nam olajšajo opravljanje določenih početij ali storitev. Tako je tudi pri spletu, kjer želimo priti preko določene spletne strani do informacije oziroma vsebine na najhitrejši način. Da bi uporabniku to ponudili, se oblikovalci pri izgradnji spletne strani osredotočamo na dva dejavnika: uporabniško izkušnjo (UX) in uporabniški vmesnik (UI). Oba imata pomembno vlogo pri izgradnji spletne strani. UX ima emotivno vlogo, ki uporabnika vsebinsko vodi skozi spletno mesto, z UI pa prikažemo slikovni del. Prvi vtis je zelo pomemben, saj s tem ustvarimo zaupanje in posledično zadržimo uporabnika na spletni strani. To si seveda želimo, saj se za razliko od realnega sveta konkurenca na spletu nahaja nekaj klikov stran.
Načrtovanje je zelo pomemben del, kjer se vsebina strukturira. Zajamejo se bistva in izpostavijo prioritete. Postavi se skelet strani od glave do noge za eno ali več strani. Ta del je videti kot arhitekturni načrt, ki se ga lotimo s svinčnikom in papirjem ali pa s programom.
Navigacija mora biti dobro zasnovana, intuitivna in preprosta. Uporabnika mora pripeljati do ključnih vsebin s čim manj kliki. Na prvi strani izpostavimo stvari/segmente, za katere predvidevamo, da je obiskovalec prišel ponje, in tiste, za katere si želimo, da bi jih obiskal. Prav tako se definira noga. Po dorečeni strukturi pa se lotimo dela, ki je vsakemu oblikovalcu najljubši – risanja.
Foto: Dribble, Filip Justić
Podobe spletnih strani so se z leti zelo spremenile. Nanje so vplivali programski jezik, tehnologija in trendi v spletnem oblikovanju. Z razvojem programskega jezika so strani praktično oživele. Prilagajajo se različnim zaslonom, vsebine se prikazujejo z animiranimi videi in 3D učinki. Trendi v digitalnem svetu se postopoma razvijajo, trajajo od enega do treh let in po enakem kopitu tudi izginjajo. Ne glede na dizajn sta za dobro vizualno podobo pomembni zmernost in konsistenca.
Danes podoživljamo spletne strani na čisto drugačen način kot nekoč. Ko najdemo pravo razmerje med vsebino, strukturo, oblikovnim delom in efekti, lahko uporabnika lepo vodimo skozi stran, ne da bi ga silili v razmišljanje.
»Virtual reality (VR)« oziroma navidezna resničnost je trend, ki bo imel širši vpliv na naše delo, izobraževanje in življenje nasploh in bo postal stalnica, s katero se bomo srečevali na vsakem koraku.
Pomanjkanje surovin, daljši dobavni roki, nedobavljivost nekaterih izdelkov in novi varčevalni zakoni so pretresli razmišljanje o obilju, ki temelji na nedotakljivi dostopnosti, priročnosti in hitrosti.
S 1.7.2023 obstoječa analitika (Universal Analytics - UA), ki jo sedaj poznamo in uporabljamo, ne bo več delovala.
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.