
Spletna stran ali kakšna druga oblika spletne prisotnosti je nekaj, kar dandanes marsikdo misli, da mora imeti. Pa mislite, da se vsi v globino vprašamo, zakaj? Kaj želimo z njo doseči? Kako jo zastaviti? Koliko bomo morali v njo vlagati, da nam prinese maksimalen rezultat? Kaj se zgodi, če se z njo ne ukvarjamo? Čez koliko časa jo bomo morali spremeniti, dopolniti ali izbrisati?
Zakaj imeti spletno stran, je prvo, osnovno in najpomembnejše vprašanje, ki si ga moramo zastaviti, saj nas prisili v postavitev cilja. Če je naš odgovor: 'zato, ker jo imajo že vsi', je bolje, da denar investiramo v nekaj drugega, kar nam bo za dana sredstva prineslo boljši rezultat. Res pa je, da je spletna predstavitev nekaj, kar se dandanes pričakuje. Verjetno zato, ker vsi, ki bolj kot ne redno uporabljamo splet, še pred prvim stikom s podjetjem, le-tega 'pogooglamo', pogledamo ponudbo, kontakte in si tako marsikdaj ustvarimo prvo sliko o podjetju, ki mora biti ravno iz tega razloga dobra in seveda, mora obstajati in ne nekje na petnajsti strani iskalnika. Če imamo spletno stran, moramo iz nje potegniti čim več, ne pa da je sama sebi namen. Vsaka spletna stran lahko prodaja – morda ne direktno, lahko pa preko nje prodajate izdelke, storitve, preko nje pripeljete (potencialne) stranke v vaše poslovalnice ali pa si le gradite vaše osebno ime s katerim boste lahko v prihodnosti prodajali svoje storitve.
Vse se začne in konča pri uporabniku; bolj kot ga boste s svojo spletno stranjo zadovoljili, raje se bo vračal k vam in dlje bo lahko vaša stran živela (o nadgradnjah in posodobitvah malo kasneje). Zato morate imeti porabnika v mislih v vseh korakih načrtovanja in ga voditi od začetka do konca – do točke, ko bo storil tisto, kar želite ali dobil informacije, ki jih išče.
Najprej si zapišite seznam vseh vsebin in informacij, ki jih želite na spletni strani predstaviti – opredelite svoje ciljne skupine in se vprašajte, kaj jim želite predati preko spletne strani (je to prodaja, pridobivanje konkaktov, obveščanje ipd.) in če morate morda vsebine prilagoditi glede na različne ciljne skupine. Naslednje vprašanje, ki si ga moramo zastaviti pa je, kako bomo uporabnika peljali čez vse te vsebine – katere so tiste, ki jih mora videti najprej in kaj želimo, da stori:
Porabnika moramo voditi od enostavnih do bolj zapletenih korakov, enega izmed takšnih primerov, kako porabnika voditi skozi ključne informacije, ki jih želimo podati, si lahko pogledate na spletni straniwww.primavoda.si (primapot).
Porabniku moramo dati prave informacije in doseči, da se bo na našo spletno stran še vračal ali pustil svoj kontakt, tako da ga lahko dosežemo preko drugih komunikacijskih kanalov in ga čez čas spremenimo v svojo stranko. Zelo je pomembno, da se porabnik nikoli ne vpraša, kaj naj z našo spletno stranjo sploh počne, ker je v tistem trenutku verjetno že izgubljen in se k nam ne bo vrnil, saj niti ne ve, kaj mu želimo predstaviti.
Ko smo vse to predelali, pa lahko idejo spletne strani spravimo v konkretnejšo obliko, ki lahko na začetku pomeni le skico na papirju, kasneje pa šele prve prave grafične predloge in programiranje. Zato, če vam tisti, ki vam bo spletno stran pripravil, najprej ne predstavi načrta, kako boste vodili porabnika čez stran in kaj vse spletna stran zajema, verjetno ni pravi, to pa pomeni, da boste morali morda spletno stran kmalu nadgraditi ali celo popolnoma prenoviti.
Ko postavljate spletno stran, v želji, da bo živela čim dlje, je obvezno imeti v mislih vse uporabnike – tiste z računalniki in tiste s tablicami ter pametnimi telefoni, katerih uporaba je vse bolj v porastu. »Responsive web design« pomeni, da se spletna stran prilagodi glede na napravo, s katero jo uporabljate – brez dodatnega povečevanja in scrollanja; če poenostavimo – vsebine se lepo zložijo v eno pod drugo, v stolpec, ko stran ožamo. Če pogledamo čisto iz praktičnega vidika – ljudje smo veliko na poti; na avtobusih, vlakih, potovanjih, ob tem pa seveda želimo pridobivati informacije. Na to je pomislil The Boston Globe, ki je že v lanskem letu naredil spletno stran, ki jo lahko gledamo tako na računalniku, kot na telefonu. Prav tako Barack Obama, ki je pametno uporabil podatek, da je v kampanji leta 2008 zbral 500 milijonov dolarjev preko spleta in se zaveda pomembnosti spletnih uporabnikov. Ključno je, da takšne spletne strani načrtujemo najprej za mobilne naprave, potem pa dodajamo bolj zapletene elemente, ki bodo lahko vidni tudi na računalnikih.
Bolj kot bomo pomislili na vse naše (potencialne) uporabnike in različne vidike uporabe naše spletne strani, dlje bo lahko živela.
Da boste vedeli, če spletna stran dosega pričakovane razultate, je obvezna uporaba orodij za spremljanje statistike. Če je bila vaša želja, da se uporabniki naročijo na e-novice, vi pa prijav dejansko nimate, to še ne pomeni, da morate prenoviti celotno stran; lahko le dodate obrazec nekam drugam na stran, izpostavite informacije na vidni pasici in tako povečate konverzijo. Morda ste mislili, da bo določena vsebina za uporabnika najbolj zanimiva, praktično pa jo je prebralo 5 % obiskovalcev. To pomeni, da jih ne peljete tja, kamor želite in da je potrebno novo načrtovanje, nikakor pa ni potrebno, da takoj postaviti novo stran; lahko jo le nadgradite.
Če se je v vašem podjetju zgodila izredna situacija (ali pa ste morali zamenjati večino prodajnega programa), o kateri je potrebno obvestiti uporabnike ali pa zamenjati veliko vsebine, prosite izvajalca, ki vam je spletno stran pripravil, da vam načrtuje rešitev, kako za določena vložena sredstva, ki ne pomenijo popolne prenove strani, lahko čim prej rešite problem. Prav tako si leta nazaj nismo niti predstavljali, da bomo danes množično prisotni v družbenih omrežjih. Vam vaša spletna stran omogoča njihovo integracijo?
Kakorkoli in ne glede na manjše ali večje sprotne popravke, pa je dejstvo , da nobena spletna stran ne more živeti večno.
Verjetno bi vsi želeli, da bi stran, v katero smo vložili tudi veliko sredstev, živela večno. Ampak ne more. Spreminjajo se okusi, trendi, tehnologija napreduje iz dneva v dan. Tako kot se moramo ljudje ves čas izobraževati in nadgrajevati, če želimo iti korak naprej, tako je tudi s spletnimi stranmi, ki v marsikaterem primeru zamenjajo človeški stik (a vsekakor ga ne morejo popolnoma nadomestiti). Tudi pri oceni, kdaj je čas, da spletno stran prenovimo, je potrebno v prvi vrsti misliti na uporabnika. Če ga bomo imeli v mislih ves čas načrtovanja, to pomeni, da bo naša spletna stran služila namenu in dosegla zastavljene cilje. Če jih ne bo, pomeni, da ne živi, vsaj ne na takšen način, kot bi si želeli.
Če vseeno poskušamo uokviriti živlenjsko dobo spletnih strani v konkretnejše številke, lahko rečemo, da je povprečna življenjska doba grafike spletne strani od dveh do treh let, seveda pa je ta številka odvisna od vrste dejavnosti s katero se ukvarjamo, urejevalnik vsebin (Content Management System) pa lahko živi tudi mnogo dlje, če je že v začetku pravilno izbran in ga redno nadgrajujemo.
In čeprav načrtovanje, oblikovanje in postavitev spletne strani niso majhen finančni vložek, je bolje več vložiti danes, zato, da boste imeli večji izkupiček jutri. Poceni in nepremišljene spletne strani še niso nikomur prinesle velikega uspeha, razen, če je vaš namen, da jo imate le zgolj zato, da jo imate.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
V novi izdaji Marketing Magazina je Nika Serdoner zbrala glavna sporočila prve mednarodne konference WFVConf 2022, kjer smo v sklopu predstavitev inovacij govorili o vplivu VR tehnologije na ustvarjanje edinstvene uporabniške izkušnje....
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.