
Emotikoni, v nadaljevanju čustveni simboli, so najhitreje rastoči svetovni digitalni jezik in največje blagovne znamke so takoj videle priložnost, kako implementirati digitalni jezik čustvenih simbolov v svoje kampanje in tudi na ta način poskušale doseči ciljno skupino.
Čusveni simboli so bili izumljeni leta 1999 na Japonskem, za uporabo v najzgodnješih oblikah mobilnih platform, vendar pa imajo svoje korenine v hieroglifih starega Egipta – ideja vizualnega jezika za komunikacijo.
V vedno bolj rastoči digitalni dobi pa njihova uporaba postaja vedno bolj izrazita. Dejansko veliko mladih sploh več ne komuniciara besedno, ampak se izražajo in pogovarjajo s čustvenimi simboli in opisani jezik dejasnko razumejo. Po večih raziskavah mladi lažje izražajo čustva skozi čustvene simbole, kot skozi napisano besedo.
Pa so čustveni somboli res ustrezni za kampanje blagovnih znamk? Dejstvo je, da nudijo nemalo možnosti in številne koristi, zlasti v povezavi s pridobivanjem ključne ciljne skupine. Nekaj napredno razmišljujočih blagovnih znamk, ki se upajo razmišljati izven okvirjev, se je podalo na to novo, nekateri bi celo dejali tvegano, pot oglaševanja. Tako so sporočila blagovnih znamk postavili na popolnoma novo raven.
Kampanje so grajene na igrivosti in elementu radovednosti (ki vodi v pripadnost), viralnosti in posredovanju informacij. Spletno »sharanje« (posredovanje informacij) in novi digitalni jeziki se hitro razvijajo in tako se generacija mladih še naprej izraža s pomočjo tehnologije. Zato je izredno pomembno razumevanje, kaj generira pripadnost in element »sharanja« informacij. V kolikor ciljno skupino nagovarjamo v njihovem jeziku, imamo veliko večjo možnost, da blagovno znamko spustijo blizu in se z njo poistovetijo.
McDonald's je lansiral minimalistični jumbo oglas, ki je bil v celoti sestavljen iz čustvenih simbolov. Sprva je bila zadeva lansirana v Parizu in se je zaradi uspešnosti kamapnje razširila globalno.
Pred prihodom novega modela Cruze, je Chevrolet lansiral sporočilo za medije, v celoti napisan s čustvenimi simboli. Želeli so nekaj novega ter ob lansiranju novega modela z elementom presenečenja spodbudili ciljne javnosti.
Letalski prevoznik Norwegian Air Shuttle je ustvaril URL s čustvenimi simboli ter ciljal specifično ciljno skupino – ljudi, ki si želijo leteti iz Kopenhagna v Las Vegas. URL je bil predstavljen na Instagramu in je imel 1600 zadetkov na dan. Objava je generiral 4171 včeškov in je dosegla 500.000 ljudi. Ciljno skupino so hoteli doseči drugače, kot je le-ta navajena in to jim je uspelo.
WWF je s kampanjo čustvenih simbolov preko Twitterja želel zaščititi živali pred izumrtjem. Organizacija je ustvarila 17 čustvenih simbolov za ogrožene živali in s tem spodbujala, da ljudje donirajo vsakič, ko posredujejoTwitter sporočilo.
Ko se je potencialna stranka registrirala za lažji način naročila pice, je objava pice, kot čustvenega simbola, na Twitterju rezultirala v dejansko dostavo pice.
Ikea je z vrsto tematskih emotikonov simbolizirala svoje pohištvo in hišna opravila. Video kampanja je namenjena spodbujanju družin, kako lažje med sabo komunicirajo glede hišnih opravil (npr. sesanje stanovanja) in samo nalogo naredijo bolj zabavno. Tako npr. so navodilo mame, naj doma posesamo, naredili veliko bolj toplo in zabavno.
Opisane kampenje so bile na svojem področju izredno uspešne. Bi se takšne kampanje upali iti tudi mi, Slovenci?
Za radovedne.
Na podelitvi NETKO nagrad so nas 3x poklicali na zmagovalni oder, poleg tega pa smo osvojili še 3 druga mesta in 2 tretji mesti!
Tudi letos se Dan družbenih omrežij ni odvil brez naše ENKIpe. Vas zanima, kaj je novega in kaj se nam še obeta v novi eri družbenih omrežij? Berite dalje ...
Partnerji nam zaupajo, ker vedno najdemo prijazne, intuitivne in strateške rešitve za končnega uporabnika. Dobrodošli, da vas navdušimo.